legohead Публикувано Февруари 19, 2019 Share Публикувано Февруари 19, 2019 Източник:https://www.eurobricks.com/forum/index.php?%2Fforums%2Ftopic%2F82447-replacement-mabuchi-motor-for-9v-trains%2F&fbclid=IwAR2jpUJtF_E8c00a9WGSUAXnSxgzsy5GUi59swDzzjj1A-80EmOpdvGhzJE Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
legohead Отговорено Февруари 19, 2019 Автор Share Отговорено Февруари 19, 2019 @mamun Васко, моля те да направиш следния тест когато имаш възможност: Ще ти бъдат необходими: работещ 9v влаков мотор pf влаков мотор Еxtension wire (8886 - https://shop.lego.com/en-US/product/LEGO-Power-Functions-Extension-Wire-8886) Ето и описание на самия тест: включи светло-сивия край на ext wire към 9v влаковия мотор. Пояснение: светло-сивия край на удължителния кабел е преходник - от долната страна има 9v конектор. Втория тъмно-сив край е стандартен PF конектор. включи конектора на pf влаковия мотор към кой да е край на ext wire пробвай да завътриш колелата на един от двата мотори на ръка. би трябвало да завърти и втория мотор, тъй като в първия ще се получи електромагнитна индукция. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mamun Отговорено Февруари 19, 2019 Share Отговорено Февруари 19, 2019 Само за да се запази като линк, едно видео, което покзава как може да се подмени моторчето на стар 9в, с такова на ПФ мотор 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
legohead Отговорено Февруари 20, 2019 Автор Share Отговорено Февруари 20, 2019 Това май е за тук 20190220_155439.mp4 Последователност на свързване: AC/DC транформатор 9v Train Speed Controller Метални лего релси 9v влаков мотор - с изваден електромотор Power Functions Extension wire (8886) Power Functions влаков мотор 20190220_160514_1.mp4 Остава м-у 5 и 6 да се добави безжичен приемник, като например Power Functions IR Receiver. По този начин ще може да се подава пълно захранване 9v на релсите. Скоростта на движение на влака ще се определя от PWM контролера вграден в безжичния приемник. Придимството е, че така дори на ниска скорост влака ще работи с пълна мощност. Другото следствие е, че могат да се движат 2 влака с различна скорост. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ky4e Отговорено Февруари 20, 2019 Share Отговорено Февруари 20, 2019 @legohead по-скоро трябва да е между 2 и 3 - по този начин, може да настроиш контролера на макс мощност и от там да контролираш чрез IR (такъв с потенциометър) с каква скорост да се движи влака. Виждам 2 проблема обаче: 1) Не е ясно какъв ще е ефектът върху контролера 2) Всеки с IR контролер ще може да кара влака "All aboard!" Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
legohead Отговорено Февруари 20, 2019 Автор Share Отговорено Февруари 20, 2019 Цитат За удобство ще дефинирам няколко понятия: 9v влаков контрол на волтажа - speed regulator Инфрачервен безжичен приемник power functions - PF IR Receiver Предложението ми е по релсите да тече постоянно 9v ток. Т.е. селектора на speed regulator-а да е завъртян докрай, или дори изляло да се елиминира. А с цел регулиране на скоростта на всеки от влаковете (локомотивите) да се използва PWM контролера, който е вграден в PF IR Receiver-а. Ето и защо мисля, че това ще е оптималния вариант: 1. На старата система 9v влакове, при ниски волтажи по релсите моторите кретат едва едва. Тоест не е възможно да се намали скоростта на движение на влака без спад в мощността му. 2. PF IR Receiver-а е предвидено да се захранва от кутията за батерии Power Functions, която е с (почти) постоянно захранване 9v. Казвам почти, тъй като при изхабяване на батериите волтажа спада. В случая, когато подаваме на PF IR Receiver-a ток не от кутията за батерии, ами от металните релси, би трябвало да осигурим същия волтаж. 3. Ако се използва PWM контролера от PF IR Receiver-а влака ще работи на пълна мощност независимо от скоростта. Ако е необходимо няколко локомотива да се движат с еднаква скорост, то е достатъчно да им се зададе 1 и същи канал на дистанционното. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
legohead Отговорено Юни 11, 2019 Автор Share Отговорено Юни 11, 2019 Здравейте, по тази тема ми е интересно дали има нещо ново Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ky4e Отговорено Юни 11, 2019 Share Отговорено Юни 11, 2019 Васко нека каже, no до колкото помня, махнахме моторчето от кутията и така от релсите директно илиза захранване на куплунга, който е в предната/задната част на кутията, предполагам ползващ се за допълнителни светлини - показано на снимките Така може да се захрани друго влаково моторче (от новия тип) и да се избегне нуждата от PF battery box 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
legohead Отговорено Юни 11, 2019 Автор Share Отговорено Юни 11, 2019 Благодаря за поста! Това, което дочух от Васко е, че след като адапторен кабел 9v - PF се закачи към външния порт на влаковия мотор, то конектора на адапторния кабел опира в шасито на влака. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mamun Отговорено Юни 11, 2019 Share Отговорено Юни 11, 2019 Мда ще се пилят "пъпките" 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ky4e Отговорено Юни 11, 2019 Share Отговорено Юни 11, 2019 точно това щях да предложа или да направим къстъм кабел но първото май е по-лесно и безболезнено Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
legohead Отговорено Февруари 15, 2021 Автор Share Отговорено Февруари 15, 2021 Интересно ми е има ли прогрес по тази тема? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.