Jump to content

Замяна на електромотора от 9v влаковите мотори


legohead

Recommended Posts

@mamun

Васко, моля те да направиш следния тест когато имаш възможност:

Ще ти бъдат необходими:

Ето и описание на самия тест:

  1. включи светло-сивия край на ext wire към 9v влаковия мотор.
    Пояснение: светло-сивия край на удължителния кабел е преходник -  от долната страна има 9v конектор. Втория тъмно-сив край е стандартен PF конектор.
  2. включи конектора на pf влаковия мотор към кой да е край на ext wire

  3. пробвай да завътриш колелата на един от двата мотори на ръка. би трябвало да завърти и втория мотор, тъй като в първия ще се получи електромагнитна индукция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за да се запази като линк, едно видео, което покзава как може да се подмени моторчето на стар 9в, с такова на ПФ мотор

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това май е за тук

Последователност на свързване:

  1. AC/DC транформатор
  2. 9v Train Speed Controller
  3. Метални лего релси
  4. 9v влаков мотор - с изваден електромотор
  5. Power Functions Extension wire (8886)
  6. Power Functions влаков мотор

 

Остава м-у 5 и 6 да се добави безжичен приемник, като например Power Functions IR Receiver. По този начин ще може да се подава пълно захранване 9v на релсите.

Скоростта на движение на влака ще се определя от PWM контролера вграден в безжичния приемник. Придимството е, че така дори на ниска скорост влака ще работи с пълна мощност. Другото следствие е, че могат да се движат 2 влака с различна скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@legohead по-скоро трябва да е между 2 и 3 - по този начин, може да настроиш контролера на макс мощност и от там да контролираш чрез IR (такъв с потенциометър) с каква скорост да се движи влака.

Виждам 2 проблема обаче:

1) Не е ясно какъв ще е ефектът върху контролера

2) Всеки с IR контролер ще може да кара влака :D "All aboard!" 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

За удобство ще дефинирам няколко понятия:

9v влаков контрол на волтажа - speed regulator

Инфрачервен безжичен приемник power functions - PF IR Receiver

 

Предложението ми е по релсите да тече постоянно 9v ток. Т.е. селектора на speed regulator-а да е завъртян докрай, или дори изляло да се елиминира.

А с цел регулиране на скоростта на всеки от влаковете (локомотивите) да се използва PWM контролера, който е вграден в PF IR Receiver-а.

Ето и защо мисля, че това ще е оптималния вариант:
1. На старата система 9v влакове, при ниски волтажи по релсите моторите кретат едва едва. Тоест не е възможно да се намали скоростта на движение на влака без спад в мощността му.

2. PF IR Receiver-а е предвидено да се захранва от кутията за батерии Power Functions, която е с (почти) постоянно захранване 9v. Казвам почти, тъй като при изхабяване на батериите волтажа спада.
В случая, когато подаваме на PF IR Receiver-a ток не от кутията за батерии, ами от металните релси, би трябвало да осигурим същия волтаж.

3. Ако се използва PWM контролера от PF IR Receiver-а влака ще работи на пълна мощност независимо от скоростта. Ако е необходимо няколко локомотива да се движат с еднаква скорост, то е достатъчно да им се зададе 1 и същи канал на дистанционното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте, по тази тема ми е интересно дали има нещо ново :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васко нека каже, no до колкото помня, махнахме моторчето от кутията и така от релсите директно илиза захранване на куплунга, който е в предната/задната част на кутията, предполагам ползващ се за допълнителни светлини - показано на снимките

image.png.5944799e67ba9216f4e2fdce0de90c48.png

 

Така може да се захрани друго влаково моторче (от новия тип) и да се избегне нуждата от PF battery box

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за поста!

Това, което дочух от Васко е, че след като адапторен кабел 9v - PF се закачи към външния порт на влаковия мотор, то конектора на адапторния кабел опира в шасито на влака.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно това щях да предложа :) или да направим къстъм кабел :) но първото май е по-лесно и безболезнено :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Интересно ми е има ли прогрес по тази тема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарежда...
×
×
  • Създай нов...