Jump to content
legohead

Замяна на електромотора от 9v влаковите мотори

Recommended Posts

legohead
legohead

@mamun

Васко, моля те да направиш следния тест когато имаш възможност:

Ще ти бъдат необходими:

Ето и описание на самия тест:

  1. включи светло-сивия край на ext wire към 9v влаковия мотор.
    Пояснение: светло-сивия край на удължителния кабел е преходник -  от долната страна има 9v конектор. Втория тъмно-сив край е стандартен PF конектор.
  2. включи конектора на pf влаковия мотор към кой да е край на ext wire

  3. пробвай да завътриш колелата на един от двата мотори на ръка. би трябвало да завърти и втория мотор, тъй като в първия ще се получи електромагнитна индукция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mamun

Само за да се запази като линк, едно видео, което покзава как може да се подмени моторчето на стар 9в, с такова на ПФ мотор

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legohead

Това май е за тук

Последователност на свързване:

  1. AC/DC транформатор
  2. 9v Train Speed Controller
  3. Метални лего релси
  4. 9v влаков мотор - с изваден електромотор
  5. Power Functions Extension wire (8886)
  6. Power Functions влаков мотор

 

Остава м-у 5 и 6 да се добави безжичен приемник, като например Power Functions IR Receiver. По този начин ще може да се подава пълно захранване 9v на релсите.

Скоростта на движение на влака ще се определя от PWM контролера вграден в безжичния приемник. Придимството е, че така дори на ниска скорост влака ще работи с пълна мощност. Другото следствие е, че могат да се движат 2 влака с различна скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ky4e

@legohead по-скоро трябва да е между 2 и 3 - по този начин, може да настроиш контролера на макс мощност и от там да контролираш чрез IR (такъв с потенциометър) с каква скорост да се движи влака.

Виждам 2 проблема обаче:

1) Не е ясно какъв ще е ефектът върху контролера

2) Всеки с IR контролер ще може да кара влака :D "All aboard!" 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legohead
Цитат

За удобство ще дефинирам няколко понятия:

9v влаков контрол на волтажа - speed regulator

Инфрачервен безжичен приемник power functions - PF IR Receiver

 

Предложението ми е по релсите да тече постоянно 9v ток. Т.е. селектора на speed regulator-а да е завъртян докрай, или дори изляло да се елиминира.

А с цел регулиране на скоростта на всеки от влаковете (локомотивите) да се използва PWM контролера, който е вграден в PF IR Receiver-а.

Ето и защо мисля, че това ще е оптималния вариант:
1. На старата система 9v влакове, при ниски волтажи по релсите моторите кретат едва едва. Тоест не е възможно да се намали скоростта на движение на влака без спад в мощността му.

2. PF IR Receiver-а е предвидено да се захранва от кутията за батерии Power Functions, която е с (почти) постоянно захранване 9v. Казвам почти, тъй като при изхабяване на батериите волтажа спада.
В случая, когато подаваме на PF IR Receiver-a ток не от кутията за батерии, ами от металните релси, би трябвало да осигурим същия волтаж.

3. Ако се използва PWM контролера от PF IR Receiver-а влака ще работи на пълна мощност независимо от скоростта. Ако е необходимо няколко локомотива да се движат с еднаква скорост, то е достатъчно да им се зададе 1 и същи канал на дистанционното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legohead

Здравейте, по тази тема ми е интересно дали има нещо ново :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ky4e

Васко нека каже, no до колкото помня, махнахме моторчето от кутията и така от релсите директно илиза захранване на куплунга, който е в предната/задната част на кутията, предполагам ползващ се за допълнителни светлини - показано на снимките

image.png.5944799e67ba9216f4e2fdce0de90c48.png

 

Така може да се захрани друго влаково моторче (от новия тип) и да се избегне нуждата от PF battery box

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legohead

Благодаря за поста!

Това, което дочух от Васко е, че след като адапторен кабел 9v - PF се закачи към външния порт на влаковия мотор, то конектора на адапторния кабел опира в шасито на влака.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mamun

Мда ще се пилят "пъпките" ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ky4e

точно това щях да предложа :) или да направим къстъм кабел :) но първото май е по-лесно и безболезнено :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legohead

Интересно ми е има ли прогрес по тази тема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарежда...

  • Подобни теми

    • legohead
      От legohead
      Здравейте,

      От новия бюлетин на SBRICK забелязах, че са пуснали преходници от Power Functions към Powered Up.
      Тоест, с помощта на тези преходници бихте могли да монтирате досегашните ел моторчета към новия bluetooth приемник:
      Линк към официалната страница на продукта:
      https://sbrick.com/product/pu-control-adapter/

       

      Видео ревю:
      *It is important that (using the PF to PU adapter) you will not be able to use the L and XL PF motors as a servo!
    • mamun
      От mamun
      Днес попаднах на едно видео, на компанията FX Bricks (https://www.fxbricks.com/),  в което окото ми хванаха металните релси за 9в влакове
      http://www.youtube.com/watch?v=C-cMwe0jenE&fbclid=IwAR2ex7zFaERlGkU83uGtG7aZb-0GXAAr0Lv22k45PC8plcGlwJBa3WCNCSc

      След това отворих и тази презентация от сайта им, в която видях интересни PF компоненти
      https://www.fxbricks.com/downloads/FxTrackPreReleaseJun2019.pdf
      Най много обаче ме впечатлиха колелата, които дърпат ток от релсите и предават ток (подобно на нашите опити за изкормяне на 9в мотор)
      Според видеото - навлизат на европейския пазар.

       
       
    • legohead
      От legohead
      Привет,
      Реших да споделя с вас единия от моделите, по които работя напоследък в свободното време.

      Малко предистория:
      През 20-найста година бях направил първя версия на кран за играчки, който носех по изложенията (не съм сигурен дали изобщо съм пуснал тема за модела).
      Отдавна имах намерението да направя remake използвайки новите части, които TLG пуснаха напоследък. (Най-голямото улеснение са техник рамките 11x15).
      Какво представлява машината:
      Ако не знаете за каква машина точно става въпрос, ето снимки на истинската аркадна машина. Най-често с тях се ловят плюшени играчки, и вероятно сте ги виждали по лунапаркове и т.н.

      Ключовата част на модела е щипка която лови наградите.
      Щипката обикновено е с 3 пръста, и има следните функции:
      отваряне и затваряне спускане надолу и нагоре движение по х и У Освен щипката на машината има монтиран джойстик (ръчка), който се използва за управлението.
      И разбира се - отвор, през който да можете да вземете наградата, в случай че успеете да я хвянете с щипката, и да я придвижите наградата до изхода.
       
      Прогрес по модела:
      Моделът все още не е завършен, но ще сподерлям с вас напредъка си по него.
       
      Щипка:
      Отварянето и затварянето ще се управляват от пневматично бутало, намиращо се в горната част.
      Буталото ще бъде свързано към пневматична помпа и клапан, управляван от PF-сервомотор.

       
      Щипката виси на верига направена от отделни части. Веригата е навита на нещо като макара, свързана към PF мотор. 
      Чрез навиване/развиване на макарата се извършва спускането и издигането на щипката, така че да може да достигне наградите, разположени в дъното на машината.
      Основа на машината:
      Основата е сглобена от рамки 11x15, панели 5x11 и ъглови панели 2x3x11 с цел използване на най-мълък брой части.
      Спрямо първата версия от преди години тук успях да постигна значително подобрение благодарение на новите видове части.
      В долната част на рамката ще бъдат разположени наградите - вероятно ще използвам бонбони.

      Извинявам се за лошото качество на снимката, в момента не разполагам с достатъчно място за по-представителна фотосесия.
      Ще направя по-добри снимки след като завърша модела.
       
      В горната част на рамката е поместен механизма за движение на щипката по х и у.
      Демонстрация на функционалността можете да видите на следното видео:
      За момента функционира само движението по Х, тъй като частите за втората посока още пътуват насам.
      Управление на модела:
      За управлението на модела планирам да използвам SBrick, тъй като предлага Bluetooth свързаност за разлика от стандартните IR приемници от поколението Power Functions.
      Причината да избера Power Functions мотори за задвижването на модела е възможността да използвам удължаващи кабели.
      Това ще позволи захранването да бъде поместено отдолу в базата, докато моторите да бъдат скрити в горната част.
      Също така вече разполагам с достатъчен брой мотори от семейството Power Functions.
      Все още не съм решил дали ще направя механичен лост за управление (joystick), или вместо това да направя контролен профил в SBRICK приложението за управление от смартфон.
      За момента спирам за да не ви отегчавам с твърде много четене.

      Ще се радвам да коментирате!
    • DOSTIN
      От DOSTIN
      Привет техничари,
      Темата не е нова, но е "бунтарска". Става дума за връзка между различни епохи на развитието на Лего, между различни системи, и докато за тухличките за 61 години нищо не се е променило, но по отношение на връзките между приемници, двигатели и т.н. нещата не стоят въобще така. Гледал съм видеа за възможностите или невъзможностите за свързване между съвременните умни хъбове и различни съвременни поколения двигатели и други джаджи, където с малко ровене в интернет, може всеки да види до какви изводи е стигнал международния опит. Моята цел в настоящата тема е да събера "акъл" за това как да "излъжем" системата и да свържем с "измама" ако ще две системи от различни епохи, целите са няколко, но да онагледя какво имам предвид...

      На снимките виждаме нещо старо и нещо ново, е сега няма нищо синьо и нищо на заем, щото така го произвеждат така и си го купих, ама нали, не е сватба по чужд тертип това.  
      ГолЕмото питане е, как да свържем тези две системи, като не е желателно, разпробиване лепене и т.н. деформации на оригиналните елементи? Че ако някой ден, човек реши да ги пренесе в нещо друго, да може да го стори, което нали си е и основна способност на Легото, демек, това дето ни влече. 
      Сега и малко мотивация, кому е нужно това....? 
      Ами двете системи твърдят че са на 9V обаче имат и съществени разлики. 
      1. Обема, който заемат.
      2. Мощността, която генерират. 
      3. Възможностите, които предлагат.  
      Старата система е някак си по-съвместима с творения използващи класически тухли за строене, което мен ме вълнува. Новата система си е по техник ориентирана и дава актуалност - по-достъпен чарколяк и повече мощност и възможности. 
      Концепциите за които ги мисля нещата. 
      Старата система е супер, защото е много по-компактна от новата, което ми е важно, за да държа нещата в една приемлива за моя проект пропорция на нещата за минифигурките, също така е много по.лесна за интегриране към сгради. 
      Контактните електрически плейтове смятам да ги ползвам за електрификация на модулни сгради, като целта е да не губят от модулността си и много от обема си, ясно е, че там ще използвам неоригинални лед светлини и т.н. но ще е дискретно и ефектно, нещо, което не се предлага от никой комплект за електрифициране на модулна сграда наличен на пазара в момента. 
      Също старата кутия за батерии използваща 1 бр. 9V батерия ми е доста по-компактен, ако може да се върже модерен ключ за обръщане на посоката, би било яко. 
      Второто нещо е свързано с употребата на съвременен контролери за управление от дистанция, каквито нямам за съжаление към момента, като и съвременни двигатели за асансьор в небостъргача, който правя в момента например, или за идеята, която бях предложил преди време за клубен проект. 
      И е те така, как можем да го направим това нещо?... 

       
       
       
       
    • MetroiD
      От MetroiD
      ME Models, освен всичките си готови модели с недотам велика детайлност, вече предлагат и дълго обещаваната от тях "еволюция" в LEGO релсите - нови метални релси... които не само че връщат 9V в играта, а и изглеждат ужасно добре!
       

       
      Продуктовата им гама можете да намерите в каталога им, а Railbricks вече публикуваха review на релсите.
       
      Усещам ли, че скоро ще правим форумна поръчка на релси? Големият комплект, който е еквивалентен на 6 стандартни 9V прави, е 20 долара, което прави малко над 3 долара на права... Аз лично само чакам да видя новия радиус на завоите как точно ще го изпълнят и се нахвърлям
×
×
  • Създай нов...