Jump to content

Молба за съвет


nerdcore

Recommended Posts

Здравейте,

имам следната молба за съвет към Вас. Първо малко предистория.

Преди време купих едни кила с убеждението от страна на продавача, че всичко е пълно. Както често става, разбира се нищо не беше съвсем пълно, но здраве да е.

Та един от сетовете, които бяха там, разпарчетосани, но голяма степен налични беше 42008 - Service Truck.

Попълних го с каквото трябва, като основните липси бяха пневматичните елементи. Цилиндри, маркучета и превклчватели. Тук искам да отжбележа, че опита ми с Техник е сравнително оскъден, а с пневматика нулев. 

Та сглобих целия сет и допуснах ключовата грешка, че не проверих работата на пневматикта, докато имах удобен достъп. И сега имам чудесно изгелждащ сглобен сет, но без работеща пневматика. 

Предвид че нейните компоненти са купувани от Бриклинк и верочтно са ползвани, възжно е нещо да им е повредено или маркучите, които са ми пратени да не се оригинални, а само да приличат на оригиналните. 

Моля, тези от Вас, които имат повече опит да ме посъветват, какво мога да проверя и как. Как бих могъл да разбера дали маркучите са истински и дали в тях е проблема? И дали има как да пробвам дали цилиндрите не изпускат и това да е причината? Или пък ако не съм набутал маркучите като хората по пластмасовите части?

Благодаря предваритлно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!
Съмнявам се проблема да е в маркучите. В крайна сметка това са най-обикновени силиконови маркучи, нищо повече.

Бих те посъветвал най-напред да тестваш дали малката помпа (обикновено синя) работи. След това провери дали буталата изпускат. Можеш да направиш това лесно, като надуеш маркуча с уста или с друго бутало и слушаш за съскане.

Също така можеш да погледнеш следната тема, където са описани накратко отделните компоненти и как работят:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Благодаря за съвета. Като имам време ще го разглобя и ще ги пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте,

успях да тоделя малко време и частично да разглобя сета и пробвам някои неща.

Цилиндъра, който свалих не изпуска, но това което ме учуди, е че колкото и да го надувам с уста, това не създава достатъчно налягане, че да го задвижи. В никоя от двете посоки. Съмнявам се малката помпичка да създава повече налягане от колкото мога аз. Това значи ли че цилиндъра е повреден?

Доколкото разбрах от статията  в линка по-горе, би трябвало помпичката да може да създава само налягане, но не и вакум, което би трябвало да значи че тези цилиндърчета се задействат само така, а не с вакум. Така ли е? Питам защото с надуване, не успях да го задвижа, но със засмукване успях да постигна частичен успех.

И още нещо, проблемните цилиндри често срещано явление ли са? В смисъл ако викам други от бриклинк към нови ли да се ориентирам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С помпата може да направиш налягане до 3 атмосфери, с уста ще ти е трудно. Моите цилиндри ги раздвижвам като им пръскам силиконов спрей директно вътре. Свързвам спрея с Lego тръбичка. Тръбичката я свързвам с единия край, надувам, влиза нещо вътре и разпъва цилиндъра. После сменям дупката на цилиндъра и пак пръскам. Колкото по-къса е тръбичката толкова по-добре. След 2-3 раздвижвания вече се движи добре. После трябва да се избърше мизерията извън цилиндъра. Пневматичната система започва да работи на 1 атмосфера и работи добре до към 2. После става много рязка. Автоматичната помпа (малката) успява да вдигне до 3. Измерванията са направени с Lego манометъра

 64065.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново!

Най-напред ще се опитам накратко да обясня как би трябвало да работи помпичката и цилиндрите на модела, който имаш - 42008 https://brickset.com/sets/42008-1/Service-Truck

 

По-долу ще отговоря на конкретните ти въпроси.

 

Описание:

1. Малка помпа https://brickset.com/parts/design-99798

image.png.e252be91302c87d39a8606930ddc5986.png

Тя се задвижва от електромотора на модела, и създава налягане. Тя НЕ създава вакум. Причината за това е че има вграден клапан. При свиване създава налягане, при разгъване поема нов въздух от атмосферата.

Малката помпа е свързана към пневматичен клапан.

2. Пневматичен клапан https://brickset.com/parts/design-47223

image.png.e0f2540905c3c4a19a2ce1d7f1a6c22b.png

Клапана има контролен лост с 3 положения, както и 3 конектора (ляв, среден и десен).

Малката помпа се свързва към средния конектор на пневматичния клапан. Другите 2 конектора (ляв и десен) се свързват към изходите на пневматичното бутало.

3. Пневматичното бутало https://brickset.com/parts/design-19475

image.png.31534f4e5f64e7de67904b4c83e8f9c4.png

Буталото има 2 конектора и 2 камери, като всеки конектор е свързан към една от камерите. Всеки от конекторите на буталото се свързва към съответно левия и десен конектор на клапана по гореописания начин (т.2)

4. Как работи системата

След като мини помпата заработи, тя подава въздух под налягане към клапана.

В централното положение на лоста, клапана е затворен. Т.е. въздуха от централния конектор не преминава през клапана. Конекторите ляв и десен са затворени, т.е. през тях също не преминава въздух.

В положения ляво/дясно въздуха, постъпил от централния конектор се разпределя към единия от двата конектори (ляв ИЛИ десен). Другия от двата странични конектора (ляв или десен) е отворен към външната среда, т.е. през него изтича въздух.

С други думи, в положение ляво/дясно и двата конектора (ляв/десен) на клапана са отворени, като единия от тях е свързан към постъпващия въздух от мини помпата, а другия изхвърля въздух в атмосферата.

Пневматичното бутало, което е свързано към левия и десния конектор на клапана е двукамерно. Всеки от конекторите на буталото е свързан към една от камерите му.

Когато клапана е отворен в положение ляво/дясно, въздуха от пневматичната помпа е насочен съответно към единия конектор, и оттам към едната камера на пневматичното бутало. Втората камера на буталото е свързана към другия конектор на клапана, който е отворен към атмосферата. По този начин въздуха от втората камера може свободно да бъде "изхвърлен" и камерата да бъде изпразнена. По този начин едната камерата на буталото се напълва с въздух и се разширява, а другата се изпразва и се свива. Това кара буталото да се разширява и свива.

 

След това описание, ето няколко размишления за това какъв може да е проблема, както и отговори на въпросите ти.

Въпроси:

1. колкото и да го надувам цилиндъра с уста, това не създава достатъчно налягане, че да го задвижи.

Смятам че това е нормално. Помпата създава по-голямо налягане от това, което ти можеш да създадеш с уста.

Въпреки това, ако буталото не е било раздвижвано дълго време, и е било прашно, е възможно да е "спекло". т.е. прах и мръсотия да са достигнали до силиконовите му уплътнения вътре в него, и това да затруднява движението му.

Това може да се излекува със смазване със силиконов или друг спрей, подходящ за пластмаса и раздвижване.

2. помпичката може да създава само налягане, но не и вакум

Точно така.

3. проблемните цилиндри често срещано явление ли са?

Не бих казал. попринцип устройството на цилиндъра е просто. Освен зацапани силиконови уплътнения, които затрудняват движението, не се сещам за други проблеми. Имам дилиндри нана по 20 години, които си работят без проблем.

Разбира се ако виждаш очевидни поражения които да подскажат за нараняване на цилиндъра, то е възможно той да е напълно неизползваем.

 

Съвет: помоли някой познат да ти услужи с друго бутало и тествай, за да разбереш дали то е причината за проблема. Ако е така, смени го с друго.

Надявам се да съм ти бил полезен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двама Ви за съветите.

Както го виждам, може би ще се окаже че помпата е проблемна, защото през маркучите едва се усеща да духа, като ги откача. Определено не ми се струва да е съпоставимо с духане с уста.

Лошото е че тя е на най-трудното за достъп място и ще трябва да намеря време да разглобя геор долу всичко.

Пак блаогдаря и ще пиша какво съм посигнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за да тестваш дали помпата работи, можеш да пробваш следното:

затвори клапана, така че маркуча вързан към помпата все едно да бъде запушен.

ако включиш помпата, то тя ще създаде налягане в маркуча, и в един момент той ще се откачи от единия от двата края. ще чуеш нещо като изпукване.

Разбира се след това ще ти трябва достъп до маркуча, така че да го закачиш обратно.

Ако помпата успее да създаде достатъчно налягане, така че маркуча да се откачи, значи работи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте отново,

първо искам да благодаря на всички, които помагахте със съвети.

И да Ви разкажа какво стана. Най-сетне успях да отделя време и да поразкостя сета, за да стигна до пневматичните елементи. Оказа се, че помпата е с почти невидим пукнатина, през която испускаше въздух и нищо не правеше. За съжаление съм я купувал преди прекалено много време и поръчката е махната от брик линк и нямаше как да пиша на продавача, но здраве да е. По логиката, че по-счупена няма как да стане реших да експериментирам и "окъпах" пукнатото със секундно лепило. Е, получи се. Въпреки че не обичам такива истории и изглежда зле, явно процепите се запъниха и почна да прави налягане.

Засега мога така да го оставя, пък някой ден може и да си викна и нова помпа и съвсем да я заместя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарежда...
×
×
  • Създай нов...