Jump to content
legohead

Преходници Power Functions -> Powered Up

Recommended Posts

legohead

Здравейте,

От новия бюлетин на SBRICK забелязах, че са пуснали преходници от Power Functions към Powered Up.
Тоест, с помощта на тези преходници бихте могли да монтирате досегашните ел моторчета към новия bluetooth приемник:

Цитат

"The Power Functions to Powered Up Adapter helps to convert LEGO Power Functions/9V system to the Powered Up system."

Линк към официалната страница на продукта:
https://sbrick.com/product/pu-control-adapter/

PV-Productions-Powered-Up-Adapter-v1.png

 

PV-Productions-Powered-Up-Adapter-In-use-v1-1024x533.png

Видео ревю:

*It is important that (using the PF to PU adapter) you will not be able to use the L and XL PF motors as a servo!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mamun

17.95 не е ли  малко скъпо ? за тези пари ще си вземеш нов мотор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legohead

И аз това гледам в момента.
Преходниците се произвеждат от PV-Productions.
Авно адаптерите имат някаква електроника, която осъществята съвместимостта м-у старото поколение мотори, и новото.

Цената и за мен е отказваща, тъй като не мога да се сетя за приложение, което както ти каза не може да се реши като просто си взема от новите PU мотори (още повече че са аналогични като параметри).

Другото което се чудех е дали с тези преходници може да се вържат PU мотори към SBRICK, и изглежда може, със следната забележка:

*It is important that (using the PF to PU adapter) you will not be able to use the L and XL PF motors as a servo!

Но отново при тази цена, ще е по-изгодно да се ползва Control + приемник, вместо адаптери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарежда...

  • Подобни теми

    • legohead
      От legohead
      Привет,
      Реших да споделя с вас единия от моделите, по които работя напоследък в свободното време.

      Малко предистория:
      През 20-найста година бях направил първя версия на кран за играчки, който носех по изложенията (не съм сигурен дали изобщо съм пуснал тема за модела).
      Отдавна имах намерението да направя remake използвайки новите части, които TLG пуснаха напоследък. (Най-голямото улеснение са техник рамките 11x15).
      Какво представлява машината:
      Ако не знаете за каква машина точно става въпрос, ето снимки на истинската аркадна машина. Най-често с тях се ловят плюшени играчки, и вероятно сте ги виждали по лунапаркове и т.н.

      Ключовата част на модела е щипка която лови наградите.
      Щипката обикновено е с 3 пръста, и има следните функции:
      отваряне и затваряне спускане надолу и нагоре движение по х и У Освен щипката на машината има монтиран джойстик (ръчка), който се използва за управлението.
      И разбира се - отвор, през който да можете да вземете наградата, в случай че успеете да я хвянете с щипката, и да я придвижите наградата до изхода.
       
      Прогрес по модела:
      Моделът все още не е завършен, но ще сподерлям с вас напредъка си по него.
       
      Щипка:
      Отварянето и затварянето ще се управляват от пневматично бутало, намиращо се в горната част.
      Буталото ще бъде свързано към пневматична помпа и клапан, управляван от PF-сервомотор.

       
      Щипката виси на верига направена от отделни части. Веригата е навита на нещо като макара, свързана към PF мотор. 
      Чрез навиване/развиване на макарата се извършва спускането и издигането на щипката, така че да може да достигне наградите, разположени в дъното на машината.
      Основа на машината:
      Основата е сглобена от рамки 11x15, панели 5x11 и ъглови панели 2x3x11 с цел използване на най-мълък брой части.
      Спрямо първата версия от преди години тук успях да постигна значително подобрение благодарение на новите видове части.
      В долната част на рамката ще бъдат разположени наградите - вероятно ще използвам бонбони.

      Извинявам се за лошото качество на снимката, в момента не разполагам с достатъчно място за по-представителна фотосесия.
      Ще направя по-добри снимки след като завърша модела.
       
      В горната част на рамката е поместен механизма за движение на щипката по х и у.
      Демонстрация на функционалността можете да видите на следното видео:
      За момента функционира само движението по Х, тъй като частите за втората посока още пътуват насам.
      Управление на модела:
      За управлението на модела планирам да използвам SBrick, тъй като предлага Bluetooth свързаност за разлика от стандартните IR приемници от поколението Power Functions.
      Причината да избера Power Functions мотори за задвижването на модела е възможността да използвам удължаващи кабели.
      Това ще позволи захранването да бъде поместено отдолу в базата, докато моторите да бъдат скрити в горната част.
      Също така вече разполагам с достатъчен брой мотори от семейството Power Functions.
      Все още не съм решил дали ще направя механичен лост за управление (joystick), или вместо това да направя контролен профил в SBRICK приложението за управление от смартфон.
      За момента спирам за да не ви отегчавам с твърде много четене.

      Ще се радвам да коментирате!
    • DOSTIN
      От DOSTIN
      Привет техничари,
      Темата не е нова, но е "бунтарска". Става дума за връзка между различни епохи на развитието на Лего, между различни системи, и докато за тухличките за 61 години нищо не се е променило, но по отношение на връзките между приемници, двигатели и т.н. нещата не стоят въобще така. Гледал съм видеа за възможностите или невъзможностите за свързване между съвременните умни хъбове и различни съвременни поколения двигатели и други джаджи, където с малко ровене в интернет, може всеки да види до какви изводи е стигнал международния опит. Моята цел в настоящата тема е да събера "акъл" за това как да "излъжем" системата и да свържем с "измама" ако ще две системи от различни епохи, целите са няколко, но да онагледя какво имам предвид...

      На снимките виждаме нещо старо и нещо ново, е сега няма нищо синьо и нищо на заем, щото така го произвеждат така и си го купих, ама нали, не е сватба по чужд тертип това.  
      ГолЕмото питане е, как да свържем тези две системи, като не е желателно, разпробиване лепене и т.н. деформации на оригиналните елементи? Че ако някой ден, човек реши да ги пренесе в нещо друго, да може да го стори, което нали си е и основна способност на Легото, демек, това дето ни влече. 
      Сега и малко мотивация, кому е нужно това....? 
      Ами двете системи твърдят че са на 9V обаче имат и съществени разлики. 
      1. Обема, който заемат.
      2. Мощността, която генерират. 
      3. Възможностите, които предлагат.  
      Старата система е някак си по-съвместима с творения използващи класически тухли за строене, което мен ме вълнува. Новата система си е по техник ориентирана и дава актуалност - по-достъпен чарколяк и повече мощност и възможности. 
      Концепциите за които ги мисля нещата. 
      Старата система е супер, защото е много по-компактна от новата, което ми е важно, за да държа нещата в една приемлива за моя проект пропорция на нещата за минифигурките, също така е много по.лесна за интегриране към сгради. 
      Контактните електрически плейтове смятам да ги ползвам за електрификация на модулни сгради, като целта е да не губят от модулността си и много от обема си, ясно е, че там ще използвам неоригинални лед светлини и т.н. но ще е дискретно и ефектно, нещо, което не се предлага от никой комплект за електрифициране на модулна сграда наличен на пазара в момента. 
      Също старата кутия за батерии използваща 1 бр. 9V батерия ми е доста по-компактен, ако може да се върже модерен ключ за обръщане на посоката, би било яко. 
      Второто нещо е свързано с употребата на съвременен контролери за управление от дистанция, каквито нямам за съжаление към момента, като и съвременни двигатели за асансьор в небостъргача, който правя в момента например, или за идеята, която бях предложил преди време за клубен проект. 
      И е те така, как можем да го направим това нещо?... 

       
       
       
       
    • Brickset
      От Brickset
      Here are slides from the Powered Up presentation at the Fan Media Days in Billund. They answer a lot of questions about compatibility of the different systems, but if you have any that haven't been let me know in the comments and I'll ask them tomorrow.
      You can find images of the new Technic PUP components on Twitter.
      Continue reading »
      © 2019 Brickset.com. Republication prohibited without prior permission.
      View the full article
    • legohead
      От legohead
      Източник:
      https://www.eurobricks.com/forum/index.php?%2Fforums%2Ftopic%2F82447-replacement-mabuchi-motor-for-9v-trains%2F&fbclid=IwAR2jpUJtF_E8c00a9WGSUAXnSxgzsy5GUi59swDzzjj1A-80EmOpdvGhzJE


    • legohead
      От legohead
      Попаднах на следната публикация. Лично за мен беше доста интересно да науча, че вече съществуват неофициални методи за програмирането на някои от Powered Up приемниците.

      Източник:
      https://rebrickable.com/blog/179/exploring-the-possibilities-of-poweredup/
       
      Копие от публикацията:
      PoweredUp functions
      In 2017, LEGO introduced the PoweredUp system, as a successor of the standard InfraRed (IR) + Power Functions system. It uses BlueTooth as a connection, making it much more expandable compared to the limited IR, that’s limited to 8 channels. Also, this means the system can be connected to a smartphone, tablet or PC/laptop, that has a BlueTooth connection.
      The first set that came with this new system was The Boost Creative Toolbox – 17101-1. This set comes with a hub 26910 for the BlueTooth connection and 2 built-in motors, 1 loose motor 6181852, and one sensor 6182145 for both Colour and Distance. It came with an app to control the different models that came with the set. Althought it works nice, it’s a bit limited in its possibilities. For instance, you can only use the PoweredUp elements provided with the set, and the app has a limited programming system. The set could be combined with the following sets for extra models:
      70652-1 Stormbringer 
      60194-1 Arctic Scout Truck 

      After this came a new set: The 76112-1 - App-Controlled Batmobile

      This was the first set that used an app that directly controlled the motors, and introduces new PoweredUp elements. The first is the PoweredUp Hub 28738. This is a battery box for 6 AAA batteries, provided with 2 ports to connect PoweredUp motors, and a BlueTooth connection. The other is the 21980 PoweredUp M Motor. The accompanying app is very basic. Just 2 slides to control the speed of the wheels left and right, and a slimmed down version of the Boost app, with only a few programming blocks.
      Also 2 train sets were released, the 60198-1 Cargo Train and the 60197-1 Passenger Train.
      These sets came with the same Hub as the Batmobile, and a new PoweredUp TrainMotor 28740.
      In 2019 a bunch of new sets will be released, consisting of loose PoweredUp elements:
      88005-1 Headlight
      88006-1 Boost Hub  
      88007-1 Distance Sensor 
      88008-1 M Motor 
      88009-1 Hub 
      88010-1 Remote Control
      88011-1 Train Motor
          I’m not going much deeper into the elements themselves, as that is already done several times, like here by Sariel, or here by RacingBrick. I want to concentrate more on the possibilities that are available for these elements. I’ll do that by showing some options that I found that can make use of the elements I have myself (being the Boost set and the Cargo Train, so 1 Boost Hub, 1 standard Hub, Train Motor, 1 Boost Motor and 1 Distance/Colour Sensor).
      When I started writing this, the only available apps were the Boost app, and the very limited PoweredUp app for the trains and the Bat Mobile. I’ve found 2 other options that make use of the PoweredUp elements, but with custom software.
      NOTE: While I wrote this, the new Control+ app was announced (January 29th 2019), but there is no additional info available, besides that there probably will also be a Hub with 4 channels, and the app can handle multiple Hubs at the same time, something the standard app can’t.
       
      The LEGO Train Project
      This project is created by a Facebook user looking for a system to control his train setup. When he couldn’t find anything, he decided to make it himself, and when it turned out to work well, he decided to share it on Facebook, where I found it.
      It’s basically a User Interface that lets you setup events that get triggered by sensors. To best explain this, I made an example.
      First, download and open the program. It’s a standard ZIP-file, no installation required. I found out that it didn’t work on my Windows 8 Laptop. The creator said he didn’t test it on other OS than Windows 10, so I’m not sure if it’s the laptop itself or the OS that’s bugging. When you open, you come in the main screen, and the program starts searching for Hubs and/or Remote Controls.
      Click the green buttons on the Hubs/Remote Controls to make them pair. In this case we have a Move Hub from the Boost set and a HUB NO.4, which is from the Cargo Train. On the Move Hub we find 3 motors on A, B and C, and a sensor (Colour/Distance) on D. This detection is automatically. On the HUB NO.4 we find 1 motor on A. You can activate the motors here by sliding the slides, and stop them.
      Under Add Program a tab gets opened in the Programs window. Here you can make simple Sensor Events. This basically means When Sensor Detects A à Execute B. Here is a simple example:
      Clicking on Start Listening starts the program. I’ve setup a simple event. When the train is Yellow (Blue in the video), the train goes left. When the train is Red, the train goes right. First, setup the motor on channel C of the Move Hub as a switch:
      This changes the Train icon into a Switch:
      Now, add the programs:
      It’s says, that when the sensor on port D of the Move Hub detects Red, the switch (Motor on channel D) get set to right, and that when the sensor on port D of the Move Hub detects Yellow, the switch (Motor on channel D) get set to left. And that results in this:

      In the output screen on top you can see what happens:

      Another option is to place a sensor on the train. With coloured plates or tiles, you can then send ‘messages’ to the train. For instance, in this example the train goes in reverse when the sensor, mounted on the front and looking down, sees red.

      The program looks as follows:
      The great thing with these options is that you can program every train individually. So for the one train you can let him reverse, for another you can let him go faster, or, when you add no program, just let him ride on.
      Also in the program is an Anti-Collision system. Unfortunately I couldn’t test it, because it uses multiple sensors, and I have only 1. The creator describes it in this video.
      In short: The track is divided in segments. Each segment starts with a sensor. When a train enters the sector, this triggers the sensor, and the program knows that there is a train in that segment. When a second train enters, it gets stopped, so there can be no collision. When the first train enters the next sector, passing its sensor, the second train starts driving again.
      And these are just 3 examples. This program is mostly limited to how many PoweredUp elements you have, your budget and your imagination. There is even an option to bypass the standard programs and program your own directly in code.
      Overall impression of The LEGO Train Project
      This program works very well. The UI is pretty intuitive, and even without an IT-background you can setup a system for your city or exposition. Some remarks: This is clearly a passion project for the creator, and primarily meant for own use. So there is no help-page or instructions. But I didn’t need that to make it work. Also the functions are specific to the creators needs. On his Facebook page however is a poll where you can submit possible suggestions that he can work on.
       
      Scratch
      Scratch is a website that is used to teach people (main focus children) to program. It uses programming blocks, similar to Mindstorms and Boost. There is a special extension for controlling Powered Up functions. The program is free.

      First, we need to install & run this application - https://scratch.mit.edu/wedo.
      Then we launch a special version of Scratch 3:https://bricklife.github.io/scratch-gui/.
      In the lower left corner is a button to add extensions.  Select the LEGO Powered Up.


      This opens the following blocks:
      As an example, here is a video of a program that lets the train go slower, the closer something gets to the sensor:
       
      The following program is used here (thanks to RacingBrick (YouTube) for sending me this):
      First, we add a start. When you click op the green Flag (the start button in Scratch), the program runs. This program runs continuously, so we start with a repeat ‘herhaal’ (yeah, sorry, every time I set the language to English, the site crashes. Seem to be a bug). Then we look at the value of the distance sensor. If this is 10 (the max for the sensor), the motor speed is set to 100 (the max for the motor). If the distance is different, calculate the corresponding speed. And repeat in an endless loop.
      Overall impression of Scratch
      The first thing I ran into, is that the Hub from the train set wouldn’t connect. The Boost Hub does connect, but the motors in the Boost Hub, and the motor that comes with the Boost set, don’t work. The distance/colour sensor does work, as well as the train motor. This makes the program very limited for what I can do with my available parts.
      The site itself works great. Once you’re familiar with the programming blocks, your imagination is the limit. It does seems there can only be 1 hub connected at the same time, so that limits stuff a lot.
       
      Final notes
      After exploring these 2 third-party options, I have to say I’m impressed. There is no one perfect solution yet, but it shows that the PoweredUp system has a lot of potential. On the date of writing, the available official LEGO apps are very limited. The announced Control+ sounds promising, but until there is more information, it’s good to know that there are very creative people on the net, willing to share their work, so we can enjoy PoweredUp right now.
      Last note: There is another piece of software, that I have not tested (yet?): BrickController. This is an app for Android and iOS, that is very versatile. It connects, with your phone/tablet as intermediate, to your gaming system (like PlayStation) controller to PowerUp Hub, BuWizz and SBrick. Since I don’t have a gaming system (old school PC in tha house), I was unable to test this. If you’re interested, check out this video by RacingBrick.
×
×
  • Създай нов...