Jump to content
legohead

Неоригинална алтернатива на пневматичните маркучи

Recommended Posts

legohead

Здравейте!

 

Поръчах си силиконови маркучи оттук, и останах много доволен.

вътрешен диаметър 2 мм (външен 4 мм). Артикулен номер 0405750200

 

За мен лично нямат разлика с оригиналните силиконови пневматични маркучи, които използват лего.

 

Препоръчвам!

 

http://dexyflex.eu/b...3%D1%87-vitryl/

 

post-1-0-27928300-1454237243_thumb.jpgpost-1-0-11529800-1454237255_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maniak

Кой точно е артикулният номер на този? Иначе супер- налазвам с 4 лапи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legohead

пропуснах, извинявай: 0405750200

добавил съм в първата публикация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
DMitar

Супер, това променя много нещата!

 

Благодаря за проучването и информацията. Сега тази номинирана част в Лъг Бълк идва доста добре - PNEUMATIC CYLINDER 2 x 11 NO.1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарежда...

  • Подобни теми

    • nerdcore
      От nerdcore
      Здравейте,
      имам следната молба за съвет към Вас. Първо малко предистория.
      Преди време купих едни кила с убеждението от страна на продавача, че всичко е пълно. Както често става, разбира се нищо не беше съвсем пълно, но здраве да е.
      Та един от сетовете, които бяха там, разпарчетосани, но голяма степен налични беше 42008 - Service Truck.
      Попълних го с каквото трябва, като основните липси бяха пневматичните елементи. Цилиндри, маркучета и превклчватели. Тук искам да отжбележа, че опита ми с Техник е сравнително оскъден, а с пневматика нулев. 
      Та сглобих целия сет и допуснах ключовата грешка, че не проверих работата на пневматикта, докато имах удобен достъп. И сега имам чудесно изгелждащ сглобен сет, но без работеща пневматика. 
      Предвид че нейните компоненти са купувани от Бриклинк и верочтно са ползвани, възжно е нещо да им е повредено или маркучите, които са ми пратени да не се оригинални, а само да приличат на оригиналните. 
      Моля, тези от Вас, които имат повече опит да ме посъветват, какво мога да проверя и как. Как бих могъл да разбера дали маркучите са истински и дали в тях е проблема? И дали има как да пробвам дали цилиндрите не изпускат и това да е причината? Или пък ако не съм набутал маркучите като хората по пластмасовите части?
      Благодаря предваритлно.
    • maniak
      От maniak
      След вчерашният тийм билдинг, който направихме, бях инспириран от Боговете на въздуха да създам тази тема във възхвала на пневматиката... (:
      Ще се опитам накратко да ви запозная с отделните компоненти, както и какво може да постигнете с тях.
       
      Първо поколение LEGO пневматика
      За пръв път пневматиката е представена от LEGO през далечната 1984 година. Това първо поколение продължава да се използва до 1988 година, когато е и краят на тази първа генерация.
       
      В системата са участвали 2 вида пневматични цилиндри (бутала):
      дълъг цилиндър, с 64 мм ход на буталото:

      Същият цилиндър се среща и в друга версия, с пружина. (използвал се е като ръчна помпа)

       
      нормален цилиндър, с 48 мм ход на буталото:

       
      Щуцерът или Т-връзка пък, се ползва за разклоняване на веригата. Примерно с една помпа захранвате с въздух 2 цилиндъра:

       
      Пневматичният клапан (switch) позволявал да можете да отваряте и затваряте пътищата до съответните бутала. По този начин можете да "пускате" и "спирате" тяхното движение.

       
      При това първо поколение LEGO пневматика всички бутала имат само по един вход за въздух, т.е. пневматичните цилиндри (бутала) са могли само да бутат с помощта на въздуха и са разчитало на гравитацията или тегло от даден товар за да се върне в първоначалното си положение.
      Характерно за "старите" бутала от първо поколение е, че дългият цилиндърът с пружина (изполван като ръчна помпа за създаване на налягане) е нямал клапан на входа за въздух, и освен да издухва въздух е можел и да засмуква.
       
      В последствие се появил пневматичен дистрибутор, приличащ на класическата 2х4 тухличка.

      Той дал възможност цилиндрите да работят и с всмукателна сила, с която буталага могли да се прибират.
       
      Ето как работела тази система: към двата крайни входа на пневматичният клапан се връзвали съответно издухвателния и вакуумния изход от пневматичния дистрибутор, а останалият централен вход се връзвал към единственият вход на движещото пневматично бутало. При тази конфигурация в едното положение клапана надува буталото, а при другото - го вакуумира.
       
      Можете да видите този принцип илюстриран на долната схема.
      Тя е взета от инструкцийте на модел #1885 - Копачна машина (Excavator) от 1985 г.
      Вижте инструкцийте на модела в Peeron.

       
      Тази система понякога ставала доста сложна, особено когато се използвали няколо работещи бутала, и била изоставена от LEGO. Поради естеството си па работа този набор, колкото и хубав да е бил имал доста пречки при създаване на по-сложни механизми, поради естеството си на работа. За това през 1989 година, Лего ги спира от производство и пуска на пазара втората генерация.
       
      Второ поколение LEGO пневматика
       
      Основната разлика при него е, че пнемтатичните цилиндри са с 2 входа(изхода). Освен това има отделен цилиндър-помпа, който е само с 1 вход, и има въздушен клапан, който не му позволява да създава вакуум.
       
      Новата помпа
      Тя отново е с пружина, подобно на ръчната помпа от първо поколение. Съществената разлика е, че има въздушен клапан, който не и позволява да засмуква въздух. Освен това помпата получава и "глава" за по-лесна работа с нея.

       
      Новият пневматичен цилиндър с 2 камери (2 въздушни входа)
      Хода на буталото отново е 48 мм, и като външни размери не е променен от стария.

       
      Сега след като цилиндрите вече били с 2 входа, потокът на въздуха трябвало по някакъв начин да се насочва към единия или другия вход. За целта се използва пневматичният клапан от първата генерация, който остава непроменен.

      Промяната е в това, че се свъзва по различен начин. За разлика от преди, сега двата края на двукамерния пневматичен цилиндър се свръзват към двата крайни изхода на клапана, а централния му изход - към помпата. Видимо е по-просто, нали?
       

      Това значително намалява сложността на моделите, използващи пневматика, но и отваря нови полета на изява.
       
      За разклонение на връзките отново се изполвал Щуцерът или Т-връзка, която е непроменена от първото поколение.

       
      Сега основният недостатък се оказва непостоянният приток на въздух, който се осигурява от ръчната помпа. Ето защо през 1992 година Лего представят на публиката "новата" мини-помпа, която представлява малък цилиндър с ход на буталото от 32мм, предназначена за работа с моторче и малък работен пневматичен цилиндър със същия размер.
       
      Малък цилиндър с ход от 32мм

      Като начин на работа той е подобен на стандартния пневматичен цилиндър. Новото бутало има голямо приложение на места, където не е необходима голяма мощност, или пък размера е от значение (да, ама противно на очакванията - малкия!)
       
      Мини - помпа с ход от 32мм (или компресорна помпа)

      Често срещана и в син цвят, като начин на работа тя е аналогична на ръчната помпа от второ поколение - 1 изход и въздушен клапан, който не позволява на буталото за създава вакум. Поради много по-малкото си съпротивление, в сравнение с предишната помпа, е идална за изполване с електро моторче. Високите обороти на въртене на мотора компенсират по-малкия обем на въздушния и обем.
       
      А ето така може да се направи и компресорче, с помощта на 2 помпи и моторче:
      По този начин се осигурява постоянен въздушен поток, чиято скорост се контролира от скоростта на моторчето.
       
      С напредването на годините и сложността на моделите се повишавала, докато в един момент не възникнала нуждата от "склад" за въздух. Така през 1997 година на сцената се появява така нареченият "air tank":

      Веднъж появил се на пазара, тази част става хит на пазара сред ценителите на въздуха, тъй като предоставя възможност за складиране на въздух под доста голямо налягане и в зависимост от броя на танковете и количество.
       
      В резултат на това възникнала и естествената нужда това налягане да бъде следено, за това още същата година Лего пускат на пазара и манометър:

       
      Последната промяна
      Последната промяна може да се оприличи по- скоро като фейслифт, т.к. остават същите функции, само че цилиндрите стават "стъдлес", а щуцерът малко по- заоблен. Годината е 2003:
       

       
      Като за край няколко клипа, показващи част от възможностите на пневматиката:
       

       
      А това е един сайт, който се специализира в изработката на двигатели за коли, изцяло от пневматични компоненти:
       
      http://www.lpepower.com/wiki/parts
×
×
  • Създай нов...